Senin, 23 November 2015

Pemulihan Alternatif Telah Berjaya Digunakan Sebagai Rawatan Kemurungan yang teruk

Pemulihan Alternatif Telah Berjaya Digunakan Sebagai Rawatan Kemurungan yang teruk

Kemurungan yang teruk atau utama adalah berbeza daripada kemurungan yang ringan kerana perasaan yang sedih atau letih tahan lebih lama daripada dua minggu dan ada beberapa lagi gejala yang teruk seperti rasa tiada harapan, pemikiran membunuh diri atau masalah dengan hubungan seksual.

Satu rawatan kemurungan yang teruk biasanya melibatkan penggunaan ubat-ubatan seperti Prozac, Paxil dan Zoloft dianggap terpilih serotonin reuptake inhibitor atau SSRIs. Serotonin dan norepinephrine reuptake inhibitor atau SNRIs adalah ubat seperti Cymbalta dan Effexor. Prozac, Paxil dan Zoloft dianggap terpilih serotonin reuptake inhibitor atau SSRIs. Serotonin dan norepinephrine reuptake inhibitor atau SNRIs adalah ubat seperti Cymbalta dan Effexor. Jenis lain adalah perencat norepinephrine dan dopamine reuptake (NDRIs) seperti Bupropion dan Wellbutrin. Terdapat banyak ubat-ubatan lain yang termasuk MAOIs. Semua bilik dilengkapi dengan set mereka sendiri kesan sampingan perlu berhati-hati ditetapkan oleh doktor biasa dengan reaksi.

Bersama-sama dengan ubat lain pilihan rawatan kemurungan yang teruk adalah psikoterapi, terapi elektrokonvulsif dan ya rawatan alternatif untuk kemurungan yang teruk yang digunakan, biasanya bersama-sama dengan kaedah tradisional.

Satu rawatan seperti itu dikenali sebagai terapi cahaya yang menggunakan cahaya spektrum luas yang meniru siang. Sunshine membantu badan kita menggunakan jumlah Vitamin D. Kekurangan vitamin D telah terbukti menyebabkan gangguan afektif bermusim atau SAD, sejenis serius kemurungan yang berlaku pada bulan-bulan musim sejuk. Orang yang tinggal di kawasan utara khatulistiwa telah ditunjukkan untuk kekurangan vitamin D.

Lain-lain rawatan alternatif untuk kemurungan yang teruk yang telah digunakan bersama dengan kaedah tradisional dan ditunjukkan untuk mengurangkan dan juga memulihkan seseorang untuk kesihatan adalah akupuntur, Wort, Same, 5-HTP, vitamin B kompleks, minyak Omega-3 ikan St John, meditasi, senaman dan juga berpuasa. Menjaga anda adalah satu lagi pilihan kebanyakan orang mengabaikan. Terdapat banyak cara untuk mengawal keadaan anda yang telah terbukti untuk membantu.

--Do Tidak menyerah pada pelan anda rawatan (ubat-ubatan, kaunseling, dan lain-lain)

--Study Dan belajar tentang keadaan anda sama ada ubat atau sebab-sebab; membaca dan belajar semua yang anda boleh supaya anda boleh membuat keputusan dan bertanya tentang rawatan lain yang boleh membantu anda untuk pulih.

Perubahan --Lifestyle yang boleh mengurangkan tanda-tanda yang bersenam. Ini tidak perlu menjadi berat jika anda tidak suka bersenam. Anda boleh taman, tarian, dan belajar fotografi; apa-apa selagi anda terlibat dan bergerak.

--Do Tidak menggunakan alkohol atau dadah yang tidak ditetapkan; ia boleh menyebabkan satu tindak balas dengan ubat-ubatan yang telah ditetapkan, ditambah mereka hanya akan membuat gejala-gejala anda lebih teruk.

--Sleep Adalah amat penting supaya anda dapat berfungsi dengan aktiviti harian dan berasa segar.

Kebanyakan semua tahu bahawa anda tidak ditakdirkan untuk kekal dalam suasana yang tertekan. Anda akan menjadi lebih baik dengan rawatan, jika satu kaedah tidak berjaya, terus mencari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar