Senin, 23 November 2015

Apakah Dorn Kaedah?

Apakah Dorn Kaedah?

Daripada semua bahagian-bahagian dan unit yang membentuk struktur rangka tubuh kita, tidak cukup seperti yang rumit kerana tulang belakang manusia.

Tulang belakang perlu menjadi struktur sokongan kukuh yang boleh menampung sehingga sebahagian besar daripada batang tubuh, serta perumahan dan melindungi tisu penghubung saraf yang membolehkan otak kita untuk bercakap ke seluruh badan kita.

Pada masa yang sama, ia mempunyai untuk menjadi fleksibel untuk membolehkan kita bergerak secara semula jadi melalui pelbagai kami gerakan seperti yang kita lakukan tugas harian seperti berjalan kaki. Dengan semua tekanan yang berasal dari tulang belakang setiap hari, ia tidak hairanlah mengapa begitu ramai di antara kita mengalami masalah punggung.

Kaedah Dorn merupakan aspek unik kiropraktik yang telah dicipta pada 1980-an di Eropah Tengah. Ia telah ditemui agak oleh kemalangan, dan sejak itu telah dibangunkan berdasarkan pengetahuan bahawa dengan semua tuntutan diletakkan pada tulang belakang, tulang belakang individu yang membentuk komposisi kadang-kadang boleh jatuh daripada penjajaran.

Duri kami benar-benar boleh membangunkan punding dan keluk mereka boleh memberikan tekanan kepada tisu saraf, dan itu adalah sumber banyak sakit belakang yang berkaitan kami.

Kaedah Dorn membolehkan pengamal dan pesakit untuk bekerja bersama-sama dalam usaha untuk meletakkan tulang penting dalam tulang belakang kembali ke dalam penjajaran dengan menggunakan kaedah "mencari dan memusnahkan" mengesan lokasi titik ketegangan yang berlebihan.

Seseorang yang sedang menjalankan jenis ini sesi kiropraktik akan bermula dengan meletakkan penerima rata di atas perut mereka, dan mencari kawasan itu secara langsung di sekitar tulang belakang untuk lebam dan kawasan-kawasan sesak yang konsisten dan ciri-ciri jenis penyelewengan tulang belakang.

Apabila ia datang untuk benar-benar menyusun semula tulang belakang, kaedah Dorn ini memerlukan pendekatan yang agak lembut, dan orang yang sedang menerima rawatan mungkin akan terkejut pada kekurangan ketidakselesaan. Biasanya, hanya kenalan yang diperlukan adalah tekanan yang kukuh dari ibu jari ke tempat ketegangan, dan ini dilakukan dengan hanya jumlah yang sederhana tekanan.

Tidak ada keperluan untuk banyak mengurut usul, kerana kaedah ini lebih tertumpu kepada penentuan bidang juling. Dengan menggunakan tekanan, pengamal perlahan-lahan boleh memulihkan keadaan ke garisan semula jadi tulang belakang.

Keputusan biasa adalah serta-merta dengan jenis kiropraktik. Sakit-sakit badan yang pesakit mungkin telah mengalami dengan untuk masa yang sangat lama akan hilang seperti tiba-tiba ketika mereka tiba.

Memandangkan kaedah Dorn sebenarnya boleh menyesuaikan diri kelengkungan sedikit tulang belakang, mereka juga laporan orang dengan panjang kaki tidak sekata dapat menyesuaikan cara mereka berjalan kaki ke gaya berjalan yang lebih semula jadi selepas menjalani rawatan. Melalui maklum balas, pesakit juga boleh belajar apa yang perlu mencari dan mencari titik tekanan dan salah jajaran diri mereka sendiri.

Sungguh mengagumkan apa yang mereka dapat belajar tentang badan mereka sendiri daripada hanya satu sesi, dan dengan bagaimana noninvasive jenis ini kiropraktik adalah, tidak hairanlah mengapa ia semakin semakin popular di banyak tempat di Eropah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar